آل هاشم:عمل به دستورات اسلام در بیمارستان های نیروهای مسلح نهادینه شود

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش رعایت دستورات اسلام در دستورالعمل ها و اخلاق پزشکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید عمل به این دستورات در بیمارستان های تحت پوشش نیروهای مسلح نهادینه شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش رعایت دستورات اسلام در دستورالعمل ها و اخلاق پزشکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید عمل به این دستورات در بیمارستان های تحت پوشش نیروهای مسلح نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی به دومین همایش بررسی ضوابط شرعی در پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ارتش اظهار داشت: این همایش فرصت دیگری برای تبادل اندیشه های علمی و انتقال تجربیات پژوهشی صاحبنظران و تلاشگران عرصه علم و تلاش است تا مسائل مربوط به ضوابط شرعی در پزشکی به چالش و همفکری کشانده شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش علم و دین را به عنوان دو بال نیرومند برای پرواز انسان به سوی کمال مطلق دانست و گفت: پرداختن به هر یک بدون توجه به دیگری آفتی برای سعادت انسان است که باید سلامت برخاسته از معنویت را به جهان عرضه کرده و در راه درمان بیماری ها مبتنی بر آموخته های دینی پیشگام باشیم.

آل هاشم درادامه خطاب به پزشکان و محققان عرصه درمان و بهداشت گفت: پزشک با عملکرد خود به ندای وجدانش که همان ندای خداوند است پاسخ می دهد ، این رویکرد را اسلام مقدس می داند.

وی ادامه داد: دلجویی پزشک از بیمار، برخورد محبت آمیز با بیمار، داشتن صبر و شنیدن سخنان دیگران، تحمل بعضی از ناملایمات و برخوردهای بیمار خسته و واکنش مشفقانه پزشکان از عبادات محسوب می شود.

وی تصریح کرد: اجرای دستور العمل های پزشکی،هماهنگ با اسلام در بیمارستان های ارتش جمهوری اسلامی ایران باعث می شود بیماران بدون دغدغه به این بیمارستان ها مراجعه کرده و حرمت آنها حفظ شود.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: مسائل شرعی در امور پزشکی باید در زمینه آموزش نیز مورد توجه قرار گیرد زیرا آموزش پایه واساس انجام امور درمانی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه این پیام آورده است: رهبرمعظم انقلاب اسلامی، مردم، پرسنل نظامی در ارتش و همچنین نیروهای مسلح انتظار دارند تا در مراکز درمانی موازین شرعی به طور کامل رعایت شود و حدود شرعی برای بیماران به طور کامل مشخص باشد .

دومین همایش بررسی احکام و ضوابط شرعی در حوزه پزشکی با حضور امیرسرتیپ رضا خرم طوسی، جانشین ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد


این صفحه را به اشتراک بگذارید